İnsan Kaynakları Şube Müdürlüğü
(02.02.2023 tarihli ve 5685678 sayılı Bakanlık Makam Olur’u ile REVİZE edildi.)
İnsan Kaynakları Şube Müdürlüğünün Görevleri:
- Genel müdürlük organizasyon şemasında yer alan birimlerin; hangi eğitim, iş deneyimi, bilgi ve becerideki personele ihtiyaç duyulduğunun tespitini yaparak, bu personele hangi görevler için ne ölçüde yetki verileceğinin tanımlamasını Genel Müdürlük Makamı ile belirlemek.
- Bakanlığımız personel politikalarına ve genel müdürlüğümüz vizyonuna uygun personelin, gerek kurum içerisinden, gerekse kurum dışından Genel Müdürlüğümüz birimlerinde görev almasını sağlamak.
- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 5434 sayılı Emekli Sandığı Kanunu, 5510 sayılı Kanun, 5502 sayılı Sosyal Güvenlik Kanunlarına ait yönetmelik, Genelgeler ve diğer ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde memur, işçi, sözleşmeli ve diğer personelin özlük işlemlerini yürütmek,
- Personelin görev dağılımlarının ilgili birim yöneticilerinin görüşlerini alarak, Genel Müdürlük Makamı ile birlikte yapılmasını sağlamak.
- Personelin mesai takibini yapmak ve talep edilmesi halinde ilgili birim yöneticisine turnike kayıt bilgilerini iletmek.
- Genel müdürlük personelin disiplin işlemlerini yürütmek.
- Genel müdürlüğün sekreterya hizmetlerini yürütmek.
- Ek Özel Hizmet Tazminatı (Büyük Proje) ve Arazi Tazminatı, Yabancı Dil Tazminatı ve yan ödeme alacak personelin olurlarının alınarak, ödeme yapılması için ilgili birimlere iletmek.
- Genel Müdür ve Genel Müdür Yardımcılarının görev olurlarının, yıllık izin ve rapor onaylarını yapmak.
- Genel müdürlüğün eğitim işleri ile ilgili iş ve işlemleri ilgili birimler koordinasyonunda yürütmek, personelin iş becerisi ile moral ve motivasyonunu artırıcı yeni eğitim projeleri üretmek.
- Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından yürütülen “Ulusal Staj Programı” kapsamında, https://kariyerkapisi.cbiko.gov.tr/ adresi üzerinden stajyer personel alımının bizzat İnsan Kaynakları Müdürü’nün yapacağı mülakat neticesinde yapılması ve alınan personelin bakanlığımız vizyonuna uygun şekilde ilgili birimlerde görev” yapmasının sağlanması ve iş hayatına alıştırılmasını sağlamak.
- Personel ihtiyacını tespit ederek, Personel Genel Müdürlüğü ve Mekansal Planlama Genel Müdürlüğü makamı ile görüşüp, personel ihtiyacının karşılanmasını sağlamak,
- Yeni personelin oryantasyon ve işbaşı sürecinde görev almak,
- Personel özlük dosyalarının oluşturulması ve güncellenmesi işlemlerini yürütmek,
- Personel izinleri ile raporlarını sisteme (ik.csb.gov.tr) kaydetmek ve ilgili yöneticiye raporlamak ve personelin bilgilerini sürekli güncel tutmak.
- Yeni işe başlayan ve işten ayrılan personelin SGK’ya giriş ve çıkış belgelerinin işlemlerini yürütmek.
- Genel müdürlüğün idari işler ve destek hizmetleri ile ilgili iş ve işlemlerini (Temizlik, tadilat işlemleri, toplantı salonları tahsisi, oda yerleşim işlemleri, araç talebi, covid test talepleri, çay ocağı düzeni vb. tüm idari işler ve destek hizmetlerine ilişkin konular.) yürütmek.
- Genel Müdürlük web sitesini güncellemek ve yönetmek, duyuru, haber ve diğer içerikleri yayımlamak.
- Görev değişikliği, terfi vb. tüm hizmetleri yürütmek, ilgili birimlere bilgi vermek.
- Daire Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yapmak.